Zaznacz stronę

 

 

Zastanawiasz się, jakie są najpopularniejsze narzędzia Wirtualnej Asystentki, których używa do prowadzenia swojego biznesu? W tym poście podzielę się z Tobą ponad setką narzędzi, które bez wątpienia możesz wykorzystać pracując jako Wirtualna Asystentka. Co najważniejsze, większość z nich jest darmowa i prosta w obsłudze!

 

 

Zaczynamy:

 

 

Narzędzia Wirtualnej Asystentki związane z tworzeniem stron www

 

 

1. WordPress

 

 

Najbardziej popularny system zarządzania treścią (CMS), dzięki któremu jesteś w stanie stworzyć bloga, stronę WWW i własny sklep nie mając doświadczenia w kodowaniu. Główną zaletą jest prostota i intuicyjność w obsłudze, a ze względu na dużą liczbę szablonów i wtyczek każdy znajdzie dla siebie coś ciekawego.

 

 

 

 

Narzędzia Wirtualnej Asystentki: WordPress

 

 

2. Wp-idea

 

 

System do tworzenia i sprzedaży kursów online. Ze względu na jego możliwości, wykorzystasz go do stworzenia filmu, prezentacji lub audiobooka. Przez 15 dni testujesz Wp-idea za darmo, poza tym darmowa instalacja i wsparcie to duży plus tego narzędzia.

 

 

Narzędzia Wirtualnej Asystentki: WP-idea

 

 

3. WooCommerce

 

 

Posiadanie sklepu internetowego, to nic trudnego, kiedy wiesz, że trzeba wykorzystać odpowiednie narzędzie. WooCommerce jest tego przykładem. To wtyczka do WordPressa, dzięki której postawisz sklep w pełni zintegrowany z Twoją stroną www. Przede wszystkim jest łatwa w instalacji, administracji i modyfikacji. W wersji podstawowej – darmowa.

 

 

 

 

Narzędzia Wirtualnej Asystentki: WooCommerce

 

 

 

 

4. Yoast SEO

 

 

Kolejna wtyczka do WordPressa, prawdopodobnie najczęściej używana i najbardziej popularna wtyczka do optymalizacji strony www, dzięki której możesz poprawić pozycję witryny w wyszukiwarce Google. Przede wszystkim wspiera pozycjonowanie oraz zwiększa czytelność publikowanych treści. Wykorzystać ją możesz w wersji darmowej, jak i płatnej.

 

 

 

 

Narzędzia Wirtualnej Asystentki:  Yoast SEO

 

 

 

 

5. Contact Form 7

 

 

Bardzo popularna i stosunkowo łatwa w obsłudze wtyczka do WordPressa, która służy do tworzenia formularza kontaktowego. Wtyczka jest darmowa, co ważne – w języku polskim, w związku z tym jest to bardzo przydatne narzędzie.

 

 

 

 

Narzędzia Wirtualnej Asystentki: ContactForm7

 

 

Narzędzia Wirtualnej Asystentki związane z tworzeniem grafiki

 

 

6. Canva

 

 

Jest moim ulubionym narzędziem do tworzenia grafik. Obsługa na zasadzie przeciągnij i upuść, więc bardzo intuicyjna. Jeśli potrzebujesz grafik do social mediów, cover photo, e-booka, CV, plakatu, logo to wszystko to (i wiele, wiele innych projektów) stworzysz właśnie w Canvie. Narzędzie jest częściowo darmowe, dlatego od tej wersji możesz zacząć. Jeśli tworzenie grafik Cię wciągnie sięgnij po płatną wersję pro.

 

 

Narzędzia Wirtualnej Asystentki: Canva

 

 

7. Gimp

 

 

Darmowe, ale bardzo rozbudowane narzędzie do tworzenia grafiki rastrowej i edycji zdjęć. Pozwala na operacje takie jak m.in. retusz, skalowanie, rysowanie, dodawanie tekstu, umożliwiając pracę na warstwach. Niewątpliwie, dzięki temu narzędziu masz szansę stworzyć na przykład niepowtarzalne logo.

 

 

Narzędzia Wirtualnej Asystentki: Gimp

 

 

8. Giphy

 

 

Darmowe narzędzie, dzięki któremu stworzymy memy, krótką animację lub GIF’y.

 

 

Narzędzia Wirtualnej Asystentki: Giphy

 

 

9. Placeit

 

 

Jest to serwis, dzięki któremu stworzysz logo, ulotki, plakaty czy filmy promocyjne oraz mockup’y. Niestety jest narzędziem płatnym, kosztuje 29$ miesięcznie (można także kupować poszczególne projekty osobno, w cenach od 2$). Placeit to ciekawa alternatywa dla wszystkich tworzących grafiki, a chcących czegoś więcej, niż oferuje im Canva.

 

 

Narzędzia Wirtualnej Asystentki: Placeit

 

 

10. Infogram

 

 

Jest to internetowa platforma, przede wszystkim do wizualizacji, infografiki danych, tworzenia postów na social media, wykresów i map. Narzędzie to pomaga przygotować statystyki, a także dokonuje wartościowych analiz. Istotne jest to, że w wersji podstawowej jest dostępne za darmo.

 

 

Narzędzia Wirtualnej Asystentki: Infogram

 

 

11. Venngage

 

 

Fantastycznie narzędzie do tworzenia infografik. Łatwe w obsłudze i czytelne. Pracując z Venngage przedstawisz swoje dane przy pomocy obrazu. Wystarczy kilka kliknięć i projekt będzie gotowy, nawet jeśli nie jesteś grafikiem. Dostępnych jest ponad 100 konfigurowalnych szablonów, dzięki którym tworzenie infografik chyba nigdy nie było prostsze.

 

 

Narzędzia Wirtualnej Asystentki: Venngage

 

 

12. Smartmockup

 

 

Narzędzie do tworzenia mockupów online. Serwis niewątpliwie przyjazny użytkownikowi. Duży wybór szablonów: w wersji darmowej dostępnych jest ponad 200, a w wersji płatnej to już ponad 800, poza tym grafiki są dobrej jakości.

 

 

Narzędzia Wirtualnej Asystentki: Smartmockup

 

 

13. Remove.bg

 

 

Jeżeli chcesz usunąć tło ze zdjęcia, to to narzędzie idealnie się do tego nadaje. Darmowe, bardzo proste, a do tego dzięki niemu wykryjesz twarze czy postacie na grafikach i wytniesz je ze zdjęć.

 

 

Narzędzia Wirtualnej Asystentki: Removebg

 

 

14. Tinyjpg

 

 

Narzędzie służące do zmniejszania rozmiarów obrazów. Program każdorazowo analizuje wybrane zdjęcie, dzięki czemu kompresja jest optymalna. Otrzymujemy wysokiej jakości obraz bez dużych strat związanych ze zmianą rozmiaru pliku. Bardzo przydatne w codziennej pracy..

 

 

Narzędzia Wirtualnej Asystentki: Tinyjpg

 

 

15. Lunapic

 

 

Darmowy edytor zdjęć online, a ze względu na to, że nie wymaga logowania ani instalacji, bardzo wygodnie się z niego korzysta. Do wyboru mamy ponad 200 różnego rodzaju efektów i animacji. Działanie bardzo proste – przesyłamy zdjęcie z komputera i wybieramy z menu narzędzia edycyjne, ramki, filtry, animacje itp. Zapisujemy i gotowe. Za pomocą Lunapic możesz także usunąć tło ze zdjęcia oraz uczynić go przezroczystym.

 

 

 

 

Narzędzia Wirtualnej Asystentki: Lunapic

 

 

16. Lightroom

 

 

Szukasz programu, który pozwoli Ci w szybki i efektowny sposób edytować i zarządzać kolekcją zdjęć? Właśnie Adobe Lightroom jest dla Ciebie. Program posiada 30 dniową, w pełni funkcjonalną, wersję próbną, po której możesz zrezygnować lub zakupić oprogramowanie.

 

 

Narzędzia Wirtualnej Asystentki: Lightroom

 

 

17. Photoshop

 

 

Najbardziej znany i cieszący się ogromną popularnością profesjonalny program graficzny przeznaczony do tworzenia i obróbki grafiki rastrowej, kluczowy produkt firmy Adobe. Główne zastosowania Photoshopa to edycja i obróbka fotografii cyfrowej, tworzenie grafiki na potrzeby internetu, poligrafii oraz wiele więcej. Program składają się z ogromnej ilości warstw, masek, grafik w wysokiej rozdzielczości.

 

 

Narzędzia Wirtualnej Asystentki: Photoshop

 

 

18. InDesign

 

 

Skoro jesteśmy już przy produktach Adobe, warto wspomnieć tu o InDesign – rewelacyjnym i prostym programie komputerowym służącym do projektowania, łamania, składania i przygotowywania do druku materiałów poligraficznych. Za pomocą InDesign możesz łączyć zdjęcia, teksty, grafiki wektorowe, a także dodać filmy i muzykę i efekty wizualne.

 

 

 

 

Narzędzia Wirtualnej Asystentki: InDesign

 

 

19. PhotoScape

 

 

Kolejnym narzędziem, na jakie warto zwrócić uwagę to PhotoScape. Jest to jeden z najlepszych programów do edycji zdjęć cyfrowych. Aplikacja zawiera w sobie wszystkie niezbędne narzędzia, opcje do retuszu i poprawiania jakości fotografii cyfrowych. Warto podkreślić, iż PhotoScape to program darmowy.

 

 

Narzędzia Wirtualnej Asystentki: PhotoScape

 

 

Narzędzia Wirtualnej Asystentki do edycji zdjęć i story

 

 

20. Snapseed

 

 

To ulepszana przez Google całkowicie darmowa aplikacja do szybkiej edycji zdjęć. Nie wymaga ona zakładania konta ani logowania się. Duża ilość filtrów oraz bogaty zbiór narzędzi czyni Snapseed bardzo atrakcyjną aplikacją, którą warto znać.

 

 

Narzędzia Wirtualnej Asystentki: Snapseed

 

 

21. Unfold

 

 

Jest to aplikacja służąca do upiększania Instagram Stories. Używając Unfold masz możliwość dodania efektownych fontów oraz ramek, dzięki czemu całkowicie zmieniamy wygląd publikowanych przez nas treści.

 

 

Narzędzia Wirtualnej Asystentki: Unfold

 

 

Narzędzia Wirtualnej Asystentki do e-mail marketingu

 

 

22. ActiveCampaign

 

 

Profesjonalne i bardzo rozbudowane narzędzie do e-mail marketingu. Polecane szczególnie w zaawansowanych kampaniach sprzedażowych i webinarowych. Niestety płatne, ale można je wypróbować przez 14 dni za darmo.

 

 

Narzędzia Wirtualnej Asystentki: ActiveCampaign

 

 

23. GetResponse

 

 

Kolejne kompleksowe narzędzie do e-mail marketingu. Oferuje szereg funkcjonalności, gdzie obok pakietu e-mail marketingowego masz kreator landing pages, webinary, autorespondery i wiele, wiele innych. Pierwszy miesiąc za darmo.

 

 

Narzędzia Wirtualnej Asystentki: GetResponse

 

 

24. MailerLite

 

 

System do wysyłki newsletterów, tworzenia baz mailingowych i landing pages czy pop-upów. Bardzo prosty w obsłudze, funkcjonalny i tani. Co ważne, umożliwia darmowe wysłanie nieograniczonej ilości maili do 1000 osób w miesiącu.

 

 

Narzędzia Wirtualnej Asystentki: MailerLite

 

 

25. MailChimp

 

 

Kolejne ciekawe narzędzie do wysyłania newsletterów. Posiada wygodny w obsłudze edytor drag and drop. Istotne jest to, że MailChimp do 2000 adresów jest bezpłatny.

 

 

Narzędzia Wirtualnej Asystentki: MailChimp

 

 

26. FreshMail

 

 

Tu ostatni już system do e-mail marketingu. Polski produkt z przeznaczeniem raczej dla większych firm, ze względu na dużą liczbę funkcji. Na plus jest to, że posiada duży wybór ładnych szablonów – do wypróbowania przez 14 dni za darmo.

 

 

Narzędzia Wirtualnej Asystentki: FreshMail

 

 

Narzędzia Wirtualnej Asystentki do organizacji i zarządzana projektami

 

 

27. Asana

 

 

Wygodna aplikacja do zarządzania projektami i zadaniami. Sama rejestracja jest bardzo szybka i bezpłatna. Niestety Asana jest tylko w języku angielskim, ale jest niezwykle pomocna podczas komunikacji i współpracy z klientem. Koniecznie ją przetestuj.

 

 

Narzędzia Wirtualnej Asystentki: Asana

 

 

28. Trello

 

 

Dzięki Trello zaplanujesz zadania na najbliższy tydzień, miesiąc czy rok. Masz do dyspozycji tablice, a na nich listy, w których umieszczone są karty – podstawowe jednostki. Na kartach umieszczasz swoje zadania, pomysły itp. Zadania zapisujesz dla siebie, jak i dla zespołu – jest opcja delegowania. Ładne, kolorowe narzędzie, bardzo proste w obsłudze i darmowe (do 10 tablic na zespół).

 

 

Narzędzia Wirtualnej Asystentki: Trello

 

 

29. Nozbe

 

 

Kolejne narzędzie do zarządzania zadaniami. Łatwe w obsłudze, w pełni zsynchronizowane z Evernote, Google Drive, Google Calendar i innymi aplikacjami. Darmowe do 5 projektów.

 

 

Narzędzia Wirtualnej Asystentki: Nozbe

 

 

30. Slack

 

 

Narzędzie do komunikacji grupowej. Za jego pomocą można prowadzić dyskusje, wysyłać sobie prywatne wiadomości, dzielić się linkami i plikami. Dzięki Slackowi, łatwo, szybko i sprawnie porozumiesz się z klientami lub współpracownikami.

 

 

Narzędzia Wirtualnej Asystentki: Slack

 

 

Narzędzia Wirtualnwej Asystentki do śledzenia czasu pracy

 

 

31. Toggl

 

 

Bardzo przyjazne i łatwe w obsłudze narzędzie do śledzenia czasu pracy. Dzięki niemu szybko posegregujesz zadania i przypiszesz je do projektów. Po skończonej pracy bez problemu przygotujesz i wyślesz raport klientowi. Jeśli rozliczasz się godzinowo – narzędzie niezbędne.

 

 

Narzędzia Wirtualnej Asystentki: Toggl

 

 

32. Hubstaff

 

 

Popularne narzędzie służące do zliczania czasu pracy, tzw. time tracking. Aplikacja daje duże możliwości: robi print screeny w losowych momentach (3 zdjęcia/ 10 minut), umożliwia podłączenie klienta pod jego projekt, dzięki czemu może on na bieżąco sprawdzać postępy, jest też opcja ustawienia powiadomienia, gdy klient zbliża się do końca opłaconego pakietu roboczogodzin, czy ryczałtu miesięcznego. Narzędzie płatne – około 9$ miesięcznie.

 

 

Narzędzia Wirtualnej Asystentki: Hubstaff

 

 

MS Office, Google Drive, programy do prezentacji

 

 

33. Word

 

 

Najlepsze rozwiązanie do tworzenia czy edycji dowolnego testu. Posiada liczne opcje edycyjne i formatujące, sprawdzi pisownię i gramatykę. Duża liczba szablonów pomoże w stworzeniu takich dokumentów jak: listy zadań, kalendarze czy wpisy blogowe. Podstawowe narzędzie do pracy.

 

 

Narzędzia Wirtualnej Asystentki: Word

 

 

34. Pages

 

 

Odpowiednikiem Worda jest stworzona przez firmę Apple aplikacja Pages – edytor tekstu z przeznaczeniem dla systemów Mac. Eleganckie szablony pozwolą na przygotowanie estetycznie wyglądających dokumentów. Dla początkujących użytkowników twórcy Pages przygotowali pomocne wskazówki dotyczące pracy z tym programem.

 

 

Narzędzia Wirtualnej Asystentki: Pages

 

 

35. Excel

 

 

Arkusz kalkulacyjny stworzony prze firmę Microsoft. Jest najbardziej popularną aplikacją biurową służącą do przetwarzania i analizowania danych liczbowych.

 

 

Narzędzia Wirtualnej Asystentki: Excel

 

 

36. Numbers

 

 

Arkusz kalkulacyjny stworzony dla odmiany przez firmę Apple. Łatwy i intuicyjny w użyciu. Za jego pomocą w prosty sposób stworzysz nowe arkusze jak i poddasz edycji już posiadane.

 

 

Narzędzia Wirtualnej Asystentki: Numbers

 

 

37. Power Point

 

 

Program do tworzenia prezentacji multimedialnych. Część rodziny MS Office stworzonej przez firmę Microsoft. Dzięki temu narzędziu stworzysz piękne prezentacje, które uświetnią Twoje wystąpienie.

 

 

Narzędzia Wirtualnej Asystentki: PowerPoint

 

 

38. Keynote

 

 

Jeśli korzystasz z komputerów Mac, profesjonalną prezentację przygotujesz dzięki temu właśnie narzędziu. Łatwe w obsłudze i według niektórych najlepsze narzędzie do tworzenia aplikacji.

 

 

Narzędzia Wirtualnej Asystentki: Keynote

 

 

39. Prezi

 

 

Kolejne narzędzie do tworzenia prezentacji, a zarazem największy rywal Power Pointa. Przewagą tego narzędzia jest to, iż działa w chmurze, przez co możliwe jest jego użycie w każdej przeglądarce. Współpracuje zarówno z systemem Windows jak i Mac.

 

 

Narzędzia Wirtualnej Asystentki: Prezi

 

 

40. Google Drive

 

 

Usługa do przechowywania i synchronizacji plików stworzona przez Google. Bezpłatnie mamy 15 GB miejsca na dane. Możesz tam tworzyć i przechowywać pliki, zapisywać załączniki do e-maili oraz tworzyć kopie zapasowe zdjęć i filmów. Stworzone dokumenty możesz udostępniać innym osobom.

 

 

Narzędzia Wirtualnej Asystentki: Google Drive

 

 

Narzędzia Wirtualnej Asystentki do edycji dokumentów PDF

 

 

41. PDFescape

 

 

Wielofunkcyjne narzędzie do obsługi PDF. Może być używane jako przeglądarka plików z tym rozszerzeniem, ale również możesz za jej pomocą dokonywać edycji istniejących dokumentów, jak i tworzyć zupełnie nowe. PDFescape umożliwia dodawanie notatek i komentarzy. Narzędzie darmowe.

 

 

Narzędzia Wirtualnej Asystentki: PDFescape

 

 

42. Convertio

 

 

Jedno z najlepszych programów do konwersji w internecie. Proste w obsłudze, ale niezwykle skuteczne narzędzie. Convertio obsługuje ponad 300 różnych formatów plików. Wszystkie konwersje dokonują się w chmurze, więc nie zajmują miejsca na komputerze.

 

 

Narzędzia WA: Convertio

 

 

Narzedzia Wirtualnej Asystentki do organizacji webinarów

 

 

43. WebinarJam

 

 

Narzędzie służące do przygotowania, prowadzenia, promowania webinarów. Ponadto umożliwi Ci ono przygotowanie strony do zapisów na webinar, rozesłanie maili z zaproszeniami, a nawet SMS z przypomnieniem. Umożliwia uczestnictwo nawet 5000 osób w tym 6 prezenterów. Okres próbny – 60 dni kosztuje 1 $.

 

 

Narzędzia WA: WebinarJam

 

 

44. ClickMeeting

 

 

Łatwa i intuicyjna platforma do webinarów, wideokonferencji, pracy zdalnej, prezentacji czy kontaktu z klientem. Nie wymaga instalacji i działa na wszystkich urządzeniach bez względu na system operacyjny. Do wypróbowania przez 30 dni za darmo.

 

 

Narzędzia WA: ClickMeeting

 

 

45. Zoom

 

 

Nowoczesna platforma do wideokonferencji, prowadzenia spotkań, współpracy online oraz webinarów. Pozwala na udział w spotkaniach z dowolnego urządzenia: PC, Mac, tabletów oraz smartfonów. Wersja darmowa oferuje możliwość przeprowadzenia 40-minutowej wideokonferencji dla maksymalnie 100 osób. Wersja płatna Zoom Pro kosztuje 15 $ miesięcznie.

 

 

Narzędzia WA: Zoom

 

 

46. Hangouts

 

 

Narzędzie od Google do prowadzenia rozmów wideo, telefonowania i wysyłania wiadomości. Darmowe, jednak wymaga aktywnego konta Google. W użyciu podobne do Skype.

 

 

Narzędzia WA: Hangouts

 

 

Narzędzia Wirtualnej Asystentki do przechowywania plików audio i video

 

 

47. Vimeo

 

 

Aplikacja pozwalająca na oglądanie filmów oraz zarządzaniem swoim kontem w serwisie internetowym bez konieczności uruchamiania przeglądarki internetowej. Konkurencja dla YouTube. Dostępna za darmo, jednak nie w języku polskim.

 

 

Narzędzia WA: Vimeo

 

 

48. SoundCloud

 

 

Bezpłatny serwis muzyczny, umożliwiający publikację początkującym artystom swoich utworów. SoundCloud to nie tylko muzyka, ale także miejsce nastawione na komunikację. Możesz tutaj obserwować aktywności użytkowników i komentować ich muzykę.

 

 

Narzędzia WA: SoundCloud

 

 

Narzedzia Wirtualnej Asystentki do edycji video

 

 

49. iMovie

 

 

Program firmy Apple, dzięki któremu w łatwy sposób stworzysz swój własny film z kolekcji zdjęć lub wideo. Możesz do woli dodawać tekst, muzykę, animację, liczy się Twoja kreatywność.

 

 

Narzędzia WA: iMovie

 

 

50. DaVinci Resolve

 

 

To program do edycji wideo wyposażony w zaawansowane narzędzia, dzięki którym tworzone obrazy są bardzo dobrej jakości. Co ważne program jest darmowy, a montaż w nim filmów łatwy i przyjemny. Współpracuje zarówno z systemem Windows, jak i MacOS.

 

 

 

 

Narzędzia WA: DaVinci Resolve

 

 

51. Final Cut Pro

 

 

Program do edycji i montażu wideo opracowany przez Apple, więc dedykowany właścicielom komputerów Mac. Jeśli więc marzysz o tworzeniu wideo i masz MacBooka to Final Cut Pro jest najlepszym wyborem.

 

 

Narzędzia WA: Final Cut Pro

 

 

52. Audacity

 

 

Edytor audio. Darmowy program do nagrywania, analizy i edycji dźwięku, który nagrany możemy dowolnie modyfikować: wycinać, kopiować, usuwać szumy oraz trzaski, a to tylko część funkcji, które posiada to narzędzie. Dostępne dla systemów Windows, Linux czy MacOS.

 

 

Narzędzia WA: Audiacity

 

 

Narzędzia Wirtualnej Asystentki do edycji video i nagrywania ekranu

 

 

53. Screencast-O-Matic

 

 

To posiadający intuicyjny interfejs program, służący do zgrywania obrazu z pulpitu komputera. Wykorzystywany jest do tworzenia szkoleń lub prezentacji. W wersji darmowej umożliwia tworzenie filmów maksymalnie 15-minutowych. W wersji tej nagrywa się również znak wodny, którego możemy się pozbyć wybierając opcję płatną.

 

 

Narzędzia WA: Screencast-o-matic

 

 

54. Loom

 

 

Darmowe, szybkie i sprawne narzędzie, wtyczka do przeglądarki Chrome, która umożliwia rejestrację materiału wideo i udostępnianie go innym. Można to zrobić bezpośrednio z poziomu Loom lub po zapisie na dysku i edycji.

 

 

Narzędzia WA: Loom

 

 

Narzędzia Wirtualnej Asystentki do obsługi mediów społecznościowych

 

 

55. Pinterest

 

 

Jedna z platform social media będąca dobrym sposobem na dotarcie do dużej liczby klientów. Różni się od pozostałych platform układem przypominającym tablicę, do której przypina się obrazki. Ilość tablic jest nieograniczona, a do każdej dodajesz pin. Im więcej tablic i pinów tym będziesz bardziej widoczna dla innych. Proste i przyjazne narzędzie, które może znacznie zwiększyć liczbę Twoich klientów.

 

 

Narzędzia WA: Pinterest

 

 

56. LinkedIn

 

 

Profesjonalne narzędzie do kreowania wizerunku profesjonalisty i eksperta. Platforma stworzona stricte dla biznesu. Dobrze przygotowany profil osobisty to podstawa do budowania sieci kontaktów poprzez zapraszanie osób z Twojej branży, bądź branży Twoich klientów. Ważne jest publikowanie treci eksperckich – im częściej, tym lepiej.

 

 

Narzędzia WA: LinkedIn

 

 

57. Instagram

 

 

Bardzo lubiana przez użytkowników platforma społecznościowa. Podstawą formą komunikacji są tu zdjęcia, na które możesz nakładać specjalne filtry. Dodatkowo publikować możesz krótkie filmy aktywne przez 24 godziny na Instagram Stories oraz prowadzić transmisję na żywo.

 

 

Narzędzia WA: Instagram

 

 

58. Facebook

 

 

Największa i najważniejsza platforma społecznościowa. Facebook daje ogromne możliwości: możesz tworzyć sieci, grupy, dzielić się wiadomościami, wydarzeniami oraz zdjęciami. Masz do dyspozycji profil prywatny oraz fanpage. Ten ostatni przeznaczony głównie dla firm – wykorzystywany jest do poszukiwania nowych klientów, prezentowania produktów czy budowania wizerunku. Podstawowe narzędzie dla każdego biznesu.

 

 

Narzędzia WA: Facebook

 

 

59. Workplace

 

 

Usługa skierowana do firm i organizacji, dla których Facebook to za mało do prowadzenia biznesu. To centrum komunikacyjne, ułatwiające porozumiewanie się współpracowników. W zależności od zapotrzebowania możesz korzystać z kilku rodzajów planu usługi: Workplace Standard, Workplace Essential (bezpłatnie), Workplace Advanced, Workplace Enterprise. Ze względu na dodatkowe funkcje i udogodnienia – płatne.

 

 

Narzędzia WA: Workplace

 

 

60. Twitter

 

 

Kolejne medium, chyba najmniej u nas popularne. Jego atut to dużo wartościowych treści, najczęściej branżowych. Odpowiedni kanał dla blogerów, ale też dziennikarzy czy polityków. Aktywność sprowadza się do publikowania krótkich tweetów (wpis musi mniej niż 280 znaków), obserwowania ważnych dla nas osób czy firm. Dobrze jest też włączać się w dyskusje i wymieniać opinie. Do dyspozycji 5 form reklam.

 

 

Narzędzia WA: Twitter

 

 

61. YouTube

 

 

Kolejny po Facebooku ważny kanał social media, na którym bezpłatnie tworzysz, udostępniasz i dzielisz się treścią. Jego misją jest „zaprezentuj się całemu światu”.

 

 

Narzędzia WA: YouTube

 

 

Narzędzia Wirtualnej Asystentki do planowania postów

 

 

62. Hootsuite

 

 

To narzędzie służy głównie do zarządzania aktywnością w social mediach. Dzięki niemu poznasz jakie treści, dotyczące twojej działalności najbardziej interesują użytkowników. Dzięki Hootsuite możesz też zaplanować i publikować posty. Przez pierwsze 30 dni możesz korzystać z wersji darmowej.

 

 

Narzędzia WA: Hootsuite

 

 

63. RecurPost

 

 

Jeżeli interesuje Cię automatyczne dodawanie postów na wielu kanałach społecznościowych i to w tym samym czasie, to zapoznaj się z tym bardzo ciekawym narzędziem. RecurPost generuje cotygodniowe raporty, dodatkowo zaopatrzone jest w funkcję ponownego publikowania postów, która eliminuje konieczność tworzenia nowych treści. W wersji standardowej dostępne za darmo.

 

 

Narzędzia WA: Recurpost

 

 

64. Planoly

 

 

Jeśli planujesz swoją działalność na Instagramie, musisz poznać to narzędzie. Będzie pomocne przy planowaniu postów. Dodatkowo ułatwi analizę statystyk profilu, umożliwi moderowanie i udzielanie odpowiedzi na komentarze. W wersji darmowej możesz udostępnić 30 postów na miesiąc. Przydatna funkcja automatycznego udostępniania postów jest w wersji płatnej.

 

 

Narzędzia WA: Planoly

 

 

65. Creator Studio

 

 

Creator Studio to narzędzie umożliwiające i ułatwiające skuteczne planowanie oraz publikowanie postów na Facebooku i Instagramie. Zdecydowaną zaletą tego narzędzia jest łatwość przełączania się między dwoma profilami. Wszystkie dane stron, którymi zarządzasz znajdziesz teraz w jednym miejscu.

 

 

Narzędzia WA: Creator Studio

 

 

66. Buffer

 

 

Darmowe i pomocne narzędzie do zarządzania różnymi kontami mediów społecznościowych w jednym miejscu. Umożliwia planowanie postów na Facebook, Twitter, Instagram czy YouTube. W wersji darmowej możesz podpiąć do 3 kont i publikować do 10 postów. Podpowiada popularne tematy w danej branży, co pozwala tworzyć jeszcze bardziej atrakcyjny content.

 

 

Narzędzia WA: Buffer

 

 

Narzędzia Wirtualnej Wirtualnej Asystentki, służace jako banki zdjęć i ikon

 

 

67. Unsplash

 

 

Jest to jeden z najlepszych darmowych stocków ze zdjęciami. Możesz tu znaleźć wiele unikatowych fotografii bez obawy o prawa autorskie, gdyż wszystkie udostępnione są na licencji CC0.

 

 

Narzędzia WA: Unsplash

 

 

68. Kaboompics

 

 

Bogaty zasób darmowych zdjęć do użytku prywatnego oraz komercyjnego zgodnie z licencją CC0. W banku zdjęć Kaboompics znajduje się ponad 850 fotografii w wysokiej jakości o bardzo różnorodnej tematyce.

 

 

Narzędzia WA: Kaboompics

 

 

69. Pixabay

 

 

Kolejny darmowy bank zdjęć.

 

 

Narzędzia WA: Pixabay

 

 

70. Pexels

 

 

I jeszcze jeden darmowy bank zdjęć.

 

 

Narzędzia WA: Pexels

 

 

71. AllTheFreeStock

 

 

Kolejne miejsce, gdzie możesz znaleźć ładne zdjęcia, wideo, ikony, fonty, mockup’y, a nawet muzykę za darmo i wykorzystać na swoje potrzeby. Koniecznie sprawdź.

 

 

Narzędzia WA: AllTheFreeStock

 

 

72. Depositphotos

 

 

Jedno z największych obecnie kolekcji zdjęć czy materiałów wideo. Nowa, ale dobrze rozwijająca się platforma. W ofercie możesz nabyć materiały na licencji royalty – free (zgodnie z zasadami licencji płacisz jednorazowo za dożywotnią licencję). Warto wiedzieć, że możesz skorzystać z darmowego abonamentu na próbę – przez 7 dni, pobierając do 5 plików dziennie.

 

 

Narzędzia WA: Depositphotos

 

 

73. Iconmonstr

 

 

Serwis oferujący darmowe ikony do pobrania – wszystkie stworzone przez jednego autora, co powoduje, iż są spójne graficznie. Obecnie w ofercie blisko 4500 ikon.

 

 

Narzędzia WA: Iconmonstr

 

 

74. Coolors

 

 

Każdy wie, iż dobrze dobrana kolorystyka znacznie poprawia wygląd strony. Dlatego, jeśli zależy Ci na ładnym, estetycznym wyglądzie swojej witryny, skorzystaj z tego darmowego narzędzia do tworzenia palety barw.

 

 

Narzędzia WA: Coolors

 

 

Narzędzia Wirtualnej Asystentki do monitorowania mediów

 

 

75. Hotjar

 

 

To narzędzie monitorujące zachowanie użytkowników na Twojej witrynie. Dzięki niej dowiesz się co właściwie robią odwiedzający Twoją stronę, co ich interesuje, gdzie klikają. Mając taką wiedzę lepiej dopasujesz układ i treści do wymagań klientów i wyeliminujesz błędy. Usługa płatna – ceny zaczynają się od 29€/miesiąc.

 

 

Narzędzia WA: Hotjar

 

 

76. Newspoint

 

 

Polskie narzędzie służące do monitorowania mediów społecznościowych, internetu i prasy. Pomaga analizować wzmianki na wybrany temat, a także analizować trendy u konkurencji. Narzędzie płatne – ceny zaczynają się od 89 zł na miesiąc.

 

 

Narzędzia WA: Newspont

 

 

77. SentiOne

 

 

Narzędzie do zarządzania wizerunkiem marki, a także monitorowania internetu i mediów społecznościowych. Wykorzystujemy do analizy dyskusji w sieci, dzięki temu jesteś na bieżąco ze wszystkimi opiniami, jakie dotyczyć marki Twojego klienta. Narzędzie bada liczbę opinii, płeć komentujących oraz kanał na którym wydana była opinia. Narzędzie opłacane według indywidualnej wyceny.

 

 

Narzędzia WA: SentiOne

 

 

78. Sotrender

 

 

To narzędzie pokaże Ci jak wypadasz na tle konkurencji. Służy do analizy mediów społecznościowych, takich jak Facebook, Instagram, YouTube czy Twitter. Umożliwia tworzenie grup porównawczych oraz monitoring konkurencji. Sporządza raporty dotyczące popularności i trendów. Do wypróbowania do 14 dni za darmo.

 

 

Narzędzia WA: Sotrender

 

 

79. NapoleonCat

 

 

Narzędzie do analizy i monitoringu działalności na profilach i stronach Instagrama, Facebooka, Twittera i YouTube. Bada nie tylko treści, ale i aktywność użytkowników, sprawdza również liczbę obserwujących czy zasięg postów. NapoleonCat pomoże Ci zbudować strategię marketingu w mediach społecznościowych. Dzięki niemu zidentyfikujesz najpopularniejsze treści i najlepszy czas do publikowania postów. Do 14 dni za darmo.

 

 

Narzędzia WA: NapoleonCat

 

 

80. Google Analytics

 

 

Proste w obsłudze narzędzie internetowe, służące analizie statystyk serwisów www. Usługa bezpłatna i dostępna dla każdego posiadacza konta Google, których witryny odwiedzane są mniej niż 5 milionów razy. Pomaga pozyskać dane na temat użytkowników wchodzących na Twoją stronę (są to min. informacje o demografii, częstotliwości odwiedzin, a także skąd trafiają dani użytkownicy itp.).

 

 

Narzędzia WA: Google Analytics

 

 

Narzędzia Wirtualnej Asystentki z zakresu bezpieczeństwa danych

 

 

81. Lastpass

 

 

Aplikacja, dzięki której masz dostęp do osobistej bezpłatnej bazy służącej m.in. do bezpiecznego przechowywania haseł online. Program obsługuje wszystkie dostępne przeglądarki. Aplikacja w wersji podstawowej jest bezpłatna.

 

 

Narzędzia WA: Lastpass

 

 

82. 1Password

 

 

Aplikacja gromadząc hasła wykorzystywane w systemie Windows. Jest to również narzędzie chroniące dostęp do komputera. Podobnie jak Lastpass, aplikacja obsługuje większość przeglądarek internetowych. Istnieje możliwość przetestowania programu przez 30 dni za darmo.

 

 

Narzędzia WA: 1password

 

 

83. Autenti

 

 

Platforma do autoryzacji dokumentów w internecie. Dzięki temu narzędziu podpiszesz swój dokument przez internet (na smartfonie, tablecie czy laptopie) bez względu na to, czy jesteś w biurze, domu czy pociągu. Bez zakładania konta, bez oprogramowania i za darmo (do 5-ciu dokumentów miesięcznie).

 

 

Narzędzia WA: Autenti

 

 

Narzędzia Wirtualnej Aystentki do marketingu internetowego

 

 

84. Manager reklam

 

 

Jest to narzędzie, dzięki któremu można wyświetlać reklamy w mediach społecznościowych typu: Facebook, Instagram, Messenger lub Audience Network. Pozwala on tworzyć reklamy, zarządzać miejscem i czasem emisji, jak i monitorować wyniki kampanii. Posiada on kilka opcji, które są podzielone na określone sekcje, tj.: tworzenie i zarządzanie, badania i raporty, zasoby, plan i ustawienia.

 

 

Narzędzia WA: Manager reklam

 

 

85. Linktree

 

 

Jest to aplikacja webowa, która pozwala Ci stworzyć prostą stronę internetową, na której dodajesz linki do wszystkich miejsc, do których chcesz żeby trafił Twój klient. Pomocna w tworzeniu BIO. Dzięki tej aplikacji możesz umieścić więcej niż jeden link. Jest to darmowa aplikacja.

 

 

Narzędzia WA: Linktree

 

 

86. Landingi.com

 

 

Jest to platforma do tworzenia stron lądowania (landing page) czyli specjalnych stron, na których klient po zostawieniu swojego adresu e-mail i imienia zapisuje się na konkretne wydarzenie. Platforma posiada edytor drag and drop, czyli przeciągnij i upuść, w którym w bardzo prosty sposób można zaprojektować strony strony lądowania, pop-upy, lejki sprzedażowe czy strony internetowe. Na platformie tej znajduje się aż trzysta szablonów, które są dostosowane do różnych branż. Każdy projekt można zintegrować z MailChimp, Zapier, HubSpot, lub Sales Force. Sama platforma umożliwia tworzenie rozwiązań, dzięki którym możesz zwiększyć konwersację, generować leady, zbierać polubienia bądź sprzedawać produkty.

 

 

Narzędzia WA: Landingi

 

 

87. Leadpages

 

 

Jest to platforma do tworzenia stron lądowania. Posiada specjalne szablony, dzięki którym w szybki sposób można stworzyć swoje landing pages. Działa na zasadnie drag and drop, czyli przeciągnij i upuść. Można samemu dodawać bądź zmieniać elementy. Jest to bardzo intuicyjna platforma. Umożliwia utworzenie swojej strony lądowania nawet w dziesięć minut, a na stronie możesz znaleźć wszystkie wskaźniki, jakie są nam potrzebne. Platforma jest płatna, ale daje możliwość wypróbowania jej za 14 dni za darmo.

 

 

Narzędzia WA: Leadpages

 

 

Narzędzia Wirtualnej Asystentki do przechowywania danych w chmurze

 

 

88. Dropbox

 

 

Jest to usługa świadczona przez Dropbox, która polega na udostępnianiu przestrzeni dyskowej na serwerach, które znajdują się w tej firmie. Przeglądanie, wysyłanie czy pobieranie danych jest możliwe poprzez przeglądarkę dedykowaną, która należy zainstalować na komputerze lub zwykłą przeglądarkę. Usługa ta jest darmowa do 2 GB zajętego miejsca na serwerze. Jeżeli zależy Ci na większej przestrzeni wymagana jest opłata lub skorzystanie ze specjalnych ofert. Możesz między innymi zaprosić do korzystania z Dropboxa nowego użytkownika, dzięki czemu otrzymasz dodatkową darmową przestrzeń. Samym zapraszaniem użytkowników można zwiększyć przestrzeń dyskową aż do 16 GB. Dropbox używany jest głównie do synchronizowania plików między komputerami i przechowywania kopii zapasowych. Przydaje się także podczas synchronizacji haseł.

 

 

Narzędzia WA: Dropbox

 

 

Narzędzia Wirtualnej Asystentki do analizowania potrzeb użytkowników

 

 

89. Typeform

 

 

Jest to szybkie i proste narzędzie do tworzenia formularzy online. Zawiera bardzo dużo możliwości, a formularze wyglądają bardzo dobrze zarówno na komputerze, telefonie bądź tablecie. W formularze utworzone dzięki Typeform można wplatać swoje działania marketingowe. Program ten umożliwia Ci użycie swojego logo jako tła formularza, dopasowania kolorów do swojej strony internetowej lub użycia sloganów z Twoich materiałów biznesowych. Narzędzie to podzielone jest na sekcje, które umożliwią Ci wybranie tej odpowiedniej i przetestowaniu jej jako zwykły użytkownik. Jest to pomocne przy projektowaniu własnego formularza. Typeform można używać do tworzenia feedbacku, ankiety bądź sondy.

 

 

Narzędzia WA: Typeform

 

 

90. Bit.ly

 

 

Jest to jeden z najpowszechniejszych mechanizmów, który pozwala na skracanie długich adresów stron internetowych. Oprócz skracania i customizowania linków posiada też bardzo ciekawe inne funkcje m.in. dashboard ze statystykami. Zaznaczając opcję top performing możesz sprawdzić listę najczęściej odwiedzanych linków w ciągu ostatnich 30 dni. Ta opcja sprawdza się w momencie, kiedy chcesz określić marketingową skuteczność treści. Za pomocą Bit.ly zmierzysz efektywność Twojego Instagrama (dzieki niemu zobaczysz liczbę kliknięć w link akurat z tego źródła).

 

 

Narzędzia WA: Bit.ly

 

 

91. Brand24

 

 

To platforma, która umożliwia monitorowanie internetu. Pozwala na wyszukiwanie informacji na Twój temat, na temat Twojej marki, bądź produktu w internecie. Dzięki Brand24 można mierzyć natężenie szumu tzw. „buzz”, który pojawia się wokół danej marki, słowa kluczowego bądź produktu. Dane są na bieżąco zbierane i przechowywane od momentu rozpoczęcia monitoringu. Bardzo ciekawą opcją jest możliwość obsługi klientów znajdujących się na platformach społecznościowych, czyli na Blio, Tweeter, czy Facebook. Brand24 powiadamia o nowych dyskusjach, jakie pojawiają się w tego typu social mediach na temat konkretnej marki. Jest to również źródło analiz i raportów, dzięki którym świetnie do wzmocnisz pozytywny wizerunek marki klienta.

 

 

Narzędzia WA: Brand24

 

 

Narzędzia Wirtualnej Asystentki pomocne w organizacji

 

 

92. Google Calendar

 

 

Jest to kalendarz ścienny stworzony z e-papieru. Daje możliwość wglądu do terminarza i dostępności w wybranych dniach i godzinach. Google Calendar to jedno z rozwiązań firmy Google, dlatego należy zalogować się na konto Google, by móc z niego korzystać. Współpracuje on ze wszystkimi przeglądarkami i daje możliwość udostępnienia go na telefonie, tablecie lub komputerze. Google Calendar umożliwia utworzenie konkretnych wydarzeń i wpisywanie ich w e-kalendarz. Ciekawą opcją jest automatyczne pobieranie wydarzeń z Gmaila. Google Calendar możesz udostępnić innym osobom, dzięki temu będą one miały wgląd do różnych wydarzeń. Nie przeoczą ich, bo otrzymają powiadomienia.

 

 

Narzędzia WA: Google Calendar

 

 

93. Calendly

 

 

Jest to narzędzie do umawiania wielu spotkań. Daje możliwość wglądu do terminarza i dostępności w wybranych dniach i godzinach, a odbiorca w szybki sposób może wybrać dogodny dla siebie termin spotkania. Jeżeli potrzebujesz jakichś dodatkowych informacji, możesz umieścić odpowiedni formularz z pytaniami. Oprócz współpracy z Kalendarzem Google jest w nim możliwość wyboru integracji z iCloud, Outlook, lub Office 365. Ponadto, jeżeli dany odbiorca wybierze konkretny termin, nie ma możliwości jego zmiany, można go jedynie anulować. Po umówieniu każda ze dwóch stron otrzymuje maila z informacją o spotkaniu. Możesz osadzić go na stronie internetowej.

 

 

Narzędzia WA: Calendly

 

 

Narzędzia Wirtualnej Asystentki do prowadzenia sklepu internetowego

 

 

94. Shoplo

 

 

Jest to platforma e-commerce, która oferuje trzy narzędzia: sprzedaż wielokanałową, platformę do rozmów z klientami, oraz sklep internetowy. Jest to platforma bardzo prosta w obsłudze – posiada przejrzysty panel administracyjny. Godne uwagi jest to, że do tego panelu możesz dodawać różne aplikacje i integracje (np. integracja z Allegro, sklepem na Facebooku, porównywarkami cen, płatnościami elektronicznymi). Daje możliwość podpięcia systemów wysyłki SMS, newslettera Freshmail i reklam na Google AdWords. Opłaty za korzystanie z Shoplo wahają się od 49 zł do 299 zł netto miesięcznie, bądź 45-255 zł przy płatności rocznej.

 

 

Narzędzia WA: Shoplo

 

 

95. Shoper

 

 

Jest to gotowe oprogramowanie dla przedsiębiorców, którzy działają w branży e-commerce, inaczej mówiąc posiadają sklep internetowy. Oprogramowanie to obsługuje cały proces sprzedażowy od przyjęcia zamówienia po wysyłkę towaru, aż po rozliczenie księgowo-magazynowej. Razem z oprogramowaniem dostarczane są narzędzia do promocji sklepu, zapewnienia bezpieczeństwa oraz opcje personalizacji. Atutem Shopera jest to, że nie wymaga on znajomości kodu HTML. Oprogramowanie posiada ponad 250 funkcji, które ułatwiają zarządzanie e-biznesem. Posiada on gotowe szablony graficzne, które można personalizować. Ma on również wewnętrzny system płatności elektronicznych, który obejmuje przelewy Blik, Google Pay, przelewy tradycyjne oraz karty płatnicze. Kolejnym plusem jest jego integracja z serwisami takimi jak Facebook, Allegro, Ceneo lub nawet z firmami kurierskimi InPost, Apaczka i Poczta Polska. Shoper oferuje również mechanizm powiadomień mailowych, program lojalnościowy aplikacji na smartfony z możliwością monitorowania sklepu przez całą dobę. Oprogramowanie jest płatne, ale daje możliwość przetestowania go za darmo przez 14 dni.

 

 

Narzędzia WA: Shoplo

 

 

Narzędzia Wirtualnej Asystentki do wystawiania faktur

 

 

96. Fakturownia

 

 

Jest to prosty system do wysyłania faktur. Można łączyć ją z internetowymi systemami płatności automatycznych, do których zalicza się PayPal, DotPay, Przelewey24 bądź PayU. Oprogramowanie umożliwia generowanie raportów kasowych, raportów dotyczących sprzedaży rozbitej na dzień, miesiąc lub sumy sprzedaży. Ciekawą opcją jest wystawianie faktur w języku angielskim, niemieckim, hiszpańskim, francuskim, włoskim, a nawet czeskim. W Fakturowni można wystawiać też faktury dwujęzyczne, co działa na korzyść tego oprogramowania. Ważną rzeczą jest fakturowanie we wszystkich walutach świata, które są automatycznie przeliczane na kurs NBP. Każda faktura jest uporządkowana poprzez oznaczenie jej statusu jako wysłana, opłacona lub zaległa. Łatwo wystawisz tutaj wszystkie typy dokumentów, zaczynając od paragonu, aż do dokumentu proforma.

 

 

Narzędzia WA: Fakturownia

 

 

97. iFirma

 

 

Oprogramowanie, które pozwala na samodzielne tworzenie Księgi Przychodów i Rozchodów, ewidencji sprzedaży, kosztów, podatku Vat, lub Ewidencji Przychodów Zryczałtowanych. iFirma stworzona została głownie z myślą o małych przedsiębiorcach. Można zintegrować ją z Allegro, jak i popularnymi sklepami internetowymi, takimi jak: Shoper, PrestaShop czy Shoplo. Ponadto, plusem tego oprogramowania jest integracja z bazą GUS, która niewątpliwie ułatwia wystawianie faktur. Dzięki niej wystarczy wpisać NIP kontrahenta, a reszta danych uzupełni się automatycznie. Kupując iFirmę masz do wyboru trzy pakiety. Pierwszy pakiet, czyli program do wystawiania faktur kosztuje 12,50 miesięcznie. Drugi, czyli księgowość internetowa, w odróżnieniu od poprzedniego posiada wsparcie rozliczeń i rozlicznie PIT/ZUS/VAT, i JPK, kosztuje 37,50 miesięcznie. Trzeci pakiet to biuro rachunkowe, wyróżnia się tym, że ma dedykowaną księgową – kosztuje 99 zł miesięcznie.

 

 

Narzędzia WA: iFirma

 

 

98. Szybkafaktura.pl

 

 

Intuicyjny program do wystawiania faktur, obsługi magazynu lub prowadzenia księgowości przez internet. Dedykowany jest mikro i małym przedsiębiorcom, dlatego oferuje ułatwienie w prowadzeniu biznesu. Aby wpisać dane osoby, na którą wystawiamy fakturę, wystarczy wpisać numer NIP, a pozostałe dane automatycznie zostaną uzupełnione. Wystawiony plik można bezpośrednio wysłać na adres mailowy lub zapisać w formie pliku PDF, a w razie konieczności ponownego wprowadzenia danych zapisują się one w bazie kontrahentów, towarów i usług. Ciekawą opcją jest z pewnością rozpoznawanie dokumentu za pomocą skanu dokumentów, co przyczynia się do skrócenia procesu wprowadzenia ich do systemu. Narzędzie to posiada system automatycznej wysyłki przypomnień mailowych do kontrahentów, którzy zalegają z płatnościami, dlatego warto się nim zainteresować. Istnieje też możliwość ustawienia faktury cyklicznej, która w szybki sposób automatyzuje generowanie i wysyłkę sporządzonych faktur.

 

 

Narzędzia WA: szybkafaktura.pl

 

 

Narzędzia Wirtualnej Asystentki do obsługi płatności internetowych

 

 

99. PayU

 

 

Należy do najpopularniejszego systemu e-płatności w Polsce, dzięki któremu płacisz za pomocą linka. Jest to metoda, stworzona przez instytucje bankowe wraz z podmiotami odpowiedzialnymi za rozwój technologiczny, która z pewnością ułatwia i przyspiesza proces robienia zakupów. Aby zapłacić przez PayU, po wybraniu towaru należy wybrać sposób wysyłki i przystąpić do płatności. Po wybraniu PayU zostaniesz automatycznie przeniesiona do strony, w zwiazku z tym będziesz mogła wybrać dany bank, aby zrealizować transakcję oraz zalogować się do banku i potwierdzić tę transakcję. Banki nie obsługujące płatności PayU to: Bank Pocztowy, Lion’s Bank, Plus Bank, Raiffeisen Polbank oraz Nest Bank. PayU należy do Krajowych Instytucji Płatniczych i jest monitorowane przez Komisję Nadzoru Finansów.

 

 

Narzędzia WA: PayU

 

 

100. PayPal

 

 

Jest to system, który oferuje konto internetowe, dzięki któremu można w łatwy sposób wysłać pieniądze z różnych źródeł, np. rachunku bankowego lub karty kredytowej do dużego grona odbiorców bez konieczności udostępnienia swoich danych finansowych. PayPal założony został w 1998 roku, a jego twórcami byli: Elon Musk, Ken Howery, Max Levchin, Luke Nosek oraz Peter Thiel. Na samym początku służył jedynie do przesyłania pieniędzy za pomocą telefonu komórkowego lub pagera, natomiast właśnie pojawienie się w internecie zapewniło mu popularność. W 2002 roku PayPal został kupiony przez eBay, gdzie zmienił się w dotychczasowy system płatności. Podczas zakładania konta podajesz swoje dane tylko raz, a kiedy dokonujesz kolejnych płatności, wystarczy się tylko zalogować. Dla kupujących jest to system darmowy.

 

 

Narzędzia WA: PayPal

 

 

101. Przelewy24

 

 

Są to międzynarodowe przekazy online. Platforma oferuje wiele możliwości sfinalizowania zakupów, m.in.: przelewy i przekazy bankowe, usługa MasterPass, e-Raty, płatności mobilne, płatności walutowe, terminale POS, SMS premium, Blik, karty płatnicze, takie jak Visa Classic, Visa Electron PBK, JCB, American Express. Usługa monitorowana jest przez Komisję Nadzoru Finansowego, dlatego jest godna zaufania. Warto pamiętać, że Banki Lion’s Bank i Noble Bank, to banki, które nie obsługują tych przelewów.

 

 

Narzędzia WA: Przelewy24

 

 

Jakie wrażenia? Które narzędzia Wirtualnej Asystentki najbardziej Ci się spodobały? Wirtualna asysta może wydawać się trudnym zawodem, ponieważ na starcie jest masa rzeczy do ogarnięcia. Nie martw się, to nie jest tak, że wszystko musisz umieć od razu. Przeczytaj recenzję mojego e-booka, w którym krok po kroku opisuję jak zostać profesjonalną Wirtualną Asystentką.