Zastanawiasz się, jakie są najpopularniejsze narzędzia Wirtualnej Asystentki, których używa do prowadzenia swojego biznesu? W tym poście podzielę się z Tobą ponad setką narzędzi, które bez wątpienia możesz wykorzystać pracując jako Wirtualna Asystentka. Co najważniejsze, większość z nich jest darmowa i prosta w obsłudze!
Zaczynamy:
Narzędzia Wirtualnej Asystentki związane z tworzeniem stron www
1. WordPress
Najbardziej popularny system zarządzania treścią (CMS), dzięki któremu jesteś w stanie stworzyć bloga, stronę WWW i własny sklep nie mając doświadczenia w kodowaniu. Główną zaletą jest prostota i intuicyjność w obsłudze, a ze względu na dużą liczbę szablonów i wtyczek każdy znajdzie dla siebie coś ciekawego.

2. Wp-idea
System do tworzenia i sprzedaży kursów online. Ze względu na jego możliwości, wykorzystasz go do stworzenia filmu, prezentacji lub audiobooka. Przez 15 dni testujesz Wp-idea za darmo, poza tym darmowa instalacja i wsparcie to duży plus tego narzędzia.

3. WooCommerce
Posiadanie sklepu internetowego, to nic trudnego, kiedy wiesz, że trzeba wykorzystać odpowiednie narzędzie. WooCommerce jest tego przykładem. To wtyczka do WordPressa, dzięki której postawisz sklep w pełni zintegrowany z Twoją stroną www. Przede wszystkim jest łatwa w instalacji, administracji i modyfikacji. W wersji podstawowej – darmowa.

4. Yoast SEO
Kolejna wtyczka do WordPressa, prawdopodobnie najczęściej używana i najbardziej popularna wtyczka do optymalizacji strony www, dzięki której możesz poprawić pozycję witryny w wyszukiwarce Google. Przede wszystkim wspiera pozycjonowanie oraz zwiększa czytelność publikowanych treści. Wykorzystać ją możesz w wersji darmowej, jak i płatnej.

5. Contact Form 7
Bardzo popularna i stosunkowo łatwa w obsłudze wtyczka do WordPressa, która służy do tworzenia formularza kontaktowego. Wtyczka jest darmowa, co ważne – w języku polskim, w związku z tym jest to bardzo przydatne narzędzie.

Narzędzia Wirtualnej Asystentki związane z tworzeniem grafiki
6. Canva
Jest moim ulubionym narzędziem do tworzenia grafik. Obsługa na zasadzie przeciągnij i upuść, więc bardzo intuicyjna. Jeśli potrzebujesz grafik do social mediów, cover photo, e-booka, CV, plakatu, logo to wszystko to (i wiele, wiele innych projektów) stworzysz właśnie w Canvie. Narzędzie jest częściowo darmowe, dlatego od tej wersji możesz zacząć. Jeśli tworzenie grafik Cię wciągnie sięgnij po płatną wersję pro.

7. Gimp
Darmowe, ale bardzo rozbudowane narzędzie do tworzenia grafiki rastrowej i edycji zdjęć. Pozwala na operacje takie jak m.in. retusz, skalowanie, rysowanie, dodawanie tekstu, umożliwiając pracę na warstwach. Niewątpliwie, dzięki temu narzędziu masz szansę stworzyć na przykład niepowtarzalne logo.

8. Giphy
Darmowe narzędzie, dzięki któremu stworzymy memy, krótką animację lub GIF’y.

9. Placeit
Jest to serwis, dzięki któremu stworzysz logo, ulotki, plakaty czy filmy promocyjne oraz mockup’y. Niestety jest narzędziem płatnym, kosztuje 29$ miesięcznie (można także kupować poszczególne projekty osobno, w cenach od 2$). Placeit to ciekawa alternatywa dla wszystkich tworzących grafiki, a chcących czegoś więcej, niż oferuje im Canva.

10. Infogram
Jest to internetowa platforma, przede wszystkim do wizualizacji, infografiki danych, tworzenia postów na social media, wykresów i map. Narzędzie to pomaga przygotować statystyki, a także dokonuje wartościowych analiz. Istotne jest to, że w wersji podstawowej jest dostępne za darmo.

11. Venngage
Fantastycznie narzędzie do tworzenia infografik. Łatwe w obsłudze i czytelne. Pracując z Venngage przedstawisz swoje dane przy pomocy obrazu. Wystarczy kilka kliknięć i projekt będzie gotowy, nawet jeśli nie jesteś grafikiem. Dostępnych jest ponad 100 konfigurowalnych szablonów, dzięki którym tworzenie infografik chyba nigdy nie było prostsze.

12. Smartmockup
Narzędzie do tworzenia mockupów online. Serwis niewątpliwie przyjazny użytkownikowi. Duży wybór szablonów: w wersji darmowej dostępnych jest ponad 200, a w wersji płatnej to już ponad 800, poza tym grafiki są dobrej jakości.

13. Remove.bg
Jeżeli chcesz usunąć tło ze zdjęcia, to to narzędzie idealnie się do tego nadaje. Darmowe, bardzo proste, a do tego dzięki niemu wykryjesz twarze czy postacie na grafikach i wytniesz je ze zdjęć.

14. Tinyjpg
Narzędzie służące do zmniejszania rozmiarów obrazów. Program każdorazowo analizuje wybrane zdjęcie, dzięki czemu kompresja jest optymalna. Otrzymujemy wysokiej jakości obraz bez dużych strat związanych ze zmianą rozmiaru pliku. Bardzo przydatne w codziennej pracy..

15. Lunapic
Darmowy edytor zdjęć online, a ze względu na to, że nie wymaga logowania ani instalacji, bardzo wygodnie się z niego korzysta. Do wyboru mamy ponad 200 różnego rodzaju efektów i animacji. Działanie bardzo proste – przesyłamy zdjęcie z komputera i wybieramy z menu narzędzia edycyjne, ramki, filtry, animacje itp. Zapisujemy i gotowe. Za pomocą Lunapic możesz także usunąć tło ze zdjęcia oraz uczynić go przezroczystym.

16. Lightroom
Szukasz programu, który pozwoli Ci w szybki i efektowny sposób edytować i zarządzać kolekcją zdjęć? Właśnie Adobe Lightroom jest dla Ciebie. Program posiada 30 dniową, w pełni funkcjonalną, wersję próbną, po której możesz zrezygnować lub zakupić oprogramowanie.

17. Photoshop
Najbardziej znany i cieszący się ogromną popularnością profesjonalny program graficzny przeznaczony do tworzenia i obróbki grafiki rastrowej, kluczowy produkt firmy Adobe. Główne zastosowania Photoshopa to edycja i obróbka fotografii cyfrowej, tworzenie grafiki na potrzeby internetu, poligrafii oraz wiele więcej. Program składają się z ogromnej ilości warstw, masek, grafik w wysokiej rozdzielczości.

18. InDesign
Skoro jesteśmy już przy produktach Adobe, warto wspomnieć tu o InDesign – rewelacyjnym i prostym programie komputerowym służącym do projektowania, łamania, składania i przygotowywania do druku materiałów poligraficznych. Za pomocą InDesign możesz łączyć zdjęcia, teksty, grafiki wektorowe, a także dodać filmy i muzykę i efekty wizualne.

19. PhotoScape
Kolejnym narzędziem, na jakie warto zwrócić uwagę to PhotoScape. Jest to jeden z najlepszych programów do edycji zdjęć cyfrowych. Aplikacja zawiera w sobie wszystkie niezbędne narzędzia, opcje do retuszu i poprawiania jakości fotografii cyfrowych. Warto podkreślić, iż PhotoScape to program darmowy.

Narzędzia Wirtualnej Asystentki do edycji zdjęć i story
20. Snapseed
To ulepszana przez Google całkowicie darmowa aplikacja do szybkiej edycji zdjęć. Nie wymaga ona zakładania konta ani logowania się. Duża ilość filtrów oraz bogaty zbiór narzędzi czyni Snapseed bardzo atrakcyjną aplikacją, którą warto znać.

21. Unfold
Jest to aplikacja służąca do upiększania Instagram Stories. Używając Unfold masz możliwość dodania efektownych fontów oraz ramek, dzięki czemu całkowicie zmieniamy wygląd publikowanych przez nas treści.

Narzędzia Wirtualnej Asystentki do e-mail marketingu
22. ActiveCampaign
Profesjonalne i bardzo rozbudowane narzędzie do e-mail marketingu. Polecane szczególnie w zaawansowanych kampaniach sprzedażowych i webinarowych. Niestety płatne, ale można je wypróbować przez 14 dni za darmo.

23. GetResponse
Kolejne kompleksowe narzędzie do e-mail marketingu. Oferuje szereg funkcjonalności, gdzie obok pakietu e-mail marketingowego masz kreator landing pages, webinary, autorespondery i wiele, wiele innych. Pierwszy miesiąc za darmo.

24. MailerLite
System do wysyłki newsletterów, tworzenia baz mailingowych i landing pages czy pop-upów. Bardzo prosty w obsłudze, funkcjonalny i tani. Co ważne, umożliwia darmowe wysłanie nieograniczonej ilości maili do 1000 osób w miesiącu.

25. MailChimp
Kolejne ciekawe narzędzie do wysyłania newsletterów. Posiada wygodny w obsłudze edytor drag and drop. Istotne jest to, że MailChimp do 2000 adresów jest bezpłatny.

26. FreshMail
Tu ostatni już system do e-mail marketingu. Polski produkt z przeznaczeniem raczej dla większych firm, ze względu na dużą liczbę funkcji. Na plus jest to, że posiada duży wybór ładnych szablonów – do wypróbowania przez 14 dni za darmo.

Narzędzia Wirtualnej Asystentki do organizacji i zarządzana projektami
27. Asana
Wygodna aplikacja do zarządzania projektami i zadaniami. Sama rejestracja jest bardzo szybka i bezpłatna. Niestety Asana jest tylko w języku angielskim, ale jest niezwykle pomocna podczas komunikacji i współpracy z klientem. Koniecznie ją przetestuj.

28. Trello
Dzięki Trello zaplanujesz zadania na najbliższy tydzień, miesiąc czy rok. Masz do dyspozycji tablice, a na nich listy, w których umieszczone są karty – podstawowe jednostki. Na kartach umieszczasz swoje zadania, pomysły itp. Zadania zapisujesz dla siebie, jak i dla zespołu – jest opcja delegowania. Ładne, kolorowe narzędzie, bardzo proste w obsłudze i darmowe (do 10 tablic na zespół).

29. Nozbe
Kolejne narzędzie do zarządzania zadaniami. Łatwe w obsłudze, w pełni zsynchronizowane z Evernote, Google Drive, Google Calendar i innymi aplikacjami. Darmowe do 5 projektów.

30. Slack
Narzędzie do komunikacji grupowej. Za jego pomocą można prowadzić dyskusje, wysyłać sobie prywatne wiadomości, dzielić się linkami i plikami. Dzięki Slackowi, łatwo, szybko i sprawnie porozumiesz się z klientami lub współpracownikami.

Narzędzia Wirtualnwej Asystentki do śledzenia czasu pracy
31. Toggl
Bardzo przyjazne i łatwe w obsłudze narzędzie do śledzenia czasu pracy. Dzięki niemu szybko posegregujesz zadania i przypiszesz je do projektów. Po skończonej pracy bez problemu przygotujesz i wyślesz raport klientowi. Jeśli rozliczasz się godzinowo – narzędzie niezbędne.

32. Hubstaff
Popularne narzędzie służące do zliczania czasu pracy, tzw. time tracking. Aplikacja daje duże możliwości: robi print screeny w losowych momentach (3 zdjęcia/ 10 minut), umożliwia podłączenie klienta pod jego projekt, dzięki czemu może on na bieżąco sprawdzać postępy, jest też opcja ustawienia powiadomienia, gdy klient zbliża się do końca opłaconego pakietu roboczogodzin, czy ryczałtu miesięcznego. Narzędzie płatne – około 9$ miesięcznie.

MS Office, Google Drive, programy do prezentacji
33. Word
Najlepsze rozwiązanie do tworzenia czy edycji dowolnego testu. Posiada liczne opcje edycyjne i formatujące, sprawdzi pisownię i gramatykę. Duża liczba szablonów pomoże w stworzeniu takich dokumentów jak: listy zadań, kalendarze czy wpisy blogowe. Podstawowe narzędzie do pracy.

34. Pages
Odpowiednikiem Worda jest stworzona przez firmę Apple aplikacja Pages – edytor tekstu z przeznaczeniem dla systemów Mac. Eleganckie szablony pozwolą na przygotowanie estetycznie wyglądających dokumentów. Dla początkujących użytkowników twórcy Pages przygotowali pomocne wskazówki dotyczące pracy z tym programem.

35. Excel
Arkusz kalkulacyjny stworzony prze firmę Microsoft. Jest najbardziej popularną aplikacją biurową służącą do przetwarzania i analizowania danych liczbowych.

36. Numbers
Arkusz kalkulacyjny stworzony dla odmiany przez firmę Apple. Łatwy i intuicyjny w użyciu. Za jego pomocą w prosty sposób stworzysz nowe arkusze jak i poddasz edycji już posiadane.

37. Power Point
Program do tworzenia prezentacji multimedialnych. Część rodziny MS Office stworzonej przez firmę Microsoft. Dzięki temu narzędziu stworzysz piękne prezentacje, które uświetnią Twoje wystąpienie.

38. Keynote
Jeśli korzystasz z komputerów Mac, profesjonalną prezentację przygotujesz dzięki temu właśnie narzędziu. Łatwe w obsłudze i według niektórych najlepsze narzędzie do tworzenia aplikacji.

39. Prezi
Kolejne narzędzie do tworzenia prezentacji, a zarazem największy rywal Power Pointa. Przewagą tego narzędzia jest to, iż działa w chmurze, przez co możliwe jest jego użycie w każdej przeglądarce. Współpracuje zarówno z systemem Windows jak i Mac.

40. Google Drive
Usługa do przechowywania i synchronizacji plików stworzona przez Google. Bezpłatnie mamy 15 GB miejsca na dane. Możesz tam tworzyć i przechowywać pliki, zapisywać załączniki do e-maili oraz tworzyć kopie zapasowe zdjęć i filmów. Stworzone dokumenty możesz udostępniać innym osobom.

Narzędzia Wirtualnej Asystentki do edycji dokumentów PDF
41. PDFescape
Wielofunkcyjne narzędzie do obsługi PDF. Może być używane jako przeglądarka plików z tym rozszerzeniem, ale również możesz za jej pomocą dokonywać edycji istniejących dokumentów, jak i tworzyć zupełnie nowe. PDFescape umożliwia dodawanie notatek i komentarzy. Narzędzie darmowe.

42. Convertio
Jedno z najlepszych programów do konwersji w internecie. Proste w obsłudze, ale niezwykle skuteczne narzędzie. Convertio obsługuje ponad 300 różnych formatów plików. Wszystkie konwersje dokonują się w chmurze, więc nie zajmują miejsca na komputerze.

Narzedzia Wirtualnej Asystentki do organizacji webinarów
43. WebinarJam
Narzędzie służące do przygotowania, prowadzenia, promowania webinarów. Ponadto umożliwi Ci ono przygotowanie strony do zapisów na webinar, rozesłanie maili z zaproszeniami, a nawet SMS z przypomnieniem. Umożliwia uczestnictwo nawet 5000 osób w tym 6 prezenterów. Okres próbny – 60 dni kosztuje 1 $.

44. ClickMeeting
Łatwa i intuicyjna platforma do webinarów, wideokonferencji, pracy zdalnej, prezentacji czy kontaktu z klientem. Nie wymaga instalacji i działa na wszystkich urządzeniach bez względu na system operacyjny. Do wypróbowania przez 30 dni za darmo.

45. Zoom
Nowoczesna platforma do wideokonferencji, prowadzenia spotkań, współpracy online oraz webinarów. Pozwala na udział w spotkaniach z dowolnego urządzenia: PC, Mac, tabletów oraz smartfonów. Wersja darmowa oferuje możliwość przeprowadzenia 40-minutowej wideokonferencji dla maksymalnie 100 osób. Wersja płatna Zoom Pro kosztuje 15 $ miesięcznie.

46. Hangouts
Narzędzie od Google do prowadzenia rozmów wideo, telefonowania i wysyłania wiadomości. Darmowe, jednak wymaga aktywnego konta Google. W użyciu podobne do Skype.

Narzędzia Wirtualnej Asystentki do przechowywania plików audio i video
47. Vimeo
Aplikacja pozwalająca na oglądanie filmów oraz zarządzaniem swoim kontem w serwisie internetowym bez konieczności uruchamiania przeglądarki internetowej. Konkurencja dla YouTube. Dostępna za darmo, jednak nie w języku polskim.

48. SoundCloud
Bezpłatny serwis muzyczny, umożliwiający publikację początkującym artystom swoich utworów. SoundCloud to nie tylko muzyka, ale także miejsce nastawione na komunikację. Możesz tutaj obserwować aktywności użytkowników i komentować ich muzykę.

Narzedzia Wirtualnej Asystentki do edycji video
49. iMovie
Program firmy Apple, dzięki któremu w łatwy sposób stworzysz swój własny film z kolekcji zdjęć lub wideo. Możesz do woli dodawać tekst, muzykę, animację, liczy się Twoja kreatywność.

50. DaVinci Resolve
To program do edycji wideo wyposażony w zaawansowane narzędzia, dzięki którym tworzone obrazy są bardzo dobrej jakości. Co ważne program jest darmowy, a montaż w nim filmów łatwy i przyjemny. Współpracuje zarówno z systemem Windows, jak i MacOS.

51. Final Cut Pro
Program do edycji i montażu wideo opracowany przez Apple, więc dedykowany właścicielom komputerów Mac. Jeśli więc marzysz o tworzeniu wideo i masz MacBooka to Final Cut Pro jest najlepszym wyborem.

52. Audacity
Edytor audio. Darmowy program do nagrywania, analizy i edycji dźwięku, który nagrany możemy dowolnie modyfikować: wycinać, kopiować, usuwać szumy oraz trzaski, a to tylko część funkcji, które posiada to narzędzie. Dostępne dla systemów Windows, Linux czy MacOS.

Narzędzia Wirtualnej Asystentki do edycji video i nagrywania ekranu
53. Screencast-O-Matic
To posiadający intuicyjny interfejs program, służący do zgrywania obrazu z pulpitu komputera. Wykorzystywany jest do tworzenia szkoleń lub prezentacji. W wersji darmowej umożliwia tworzenie filmów maksymalnie 15-minutowych. W wersji tej nagrywa się również znak wodny, którego możemy się pozbyć wybierając opcję płatną.

54. Loom
Darmowe, szybkie i sprawne narzędzie, wtyczka do przeglądarki Chrome, która umożliwia rejestrację materiału wideo i udostępnianie go innym. Można to zrobić bezpośrednio z poziomu Loom lub po zapisie na dysku i edycji.

Narzędzia Wirtualnej Asystentki do obsługi mediów społecznościowych
55. Pinterest
Jedna z platform social media będąca dobrym sposobem na dotarcie do dużej liczby klientów. Różni się od pozostałych platform układem przypominającym tablicę, do której przypina się obrazki. Ilość tablic jest nieograniczona, a do każdej dodajesz pin. Im więcej tablic i pinów tym będziesz bardziej widoczna dla innych. Proste i przyjazne narzędzie, które może znacznie zwiększyć liczbę Twoich klientów.

56. LinkedIn
Profesjonalne narzędzie do kreowania wizerunku profesjonalisty i eksperta. Platforma stworzona stricte dla biznesu. Dobrze przygotowany profil osobisty to podstawa do budowania sieci kontaktów poprzez zapraszanie osób z Twojej branży, bądź branży Twoich klientów. Ważne jest publikowanie treci eksperckich – im częściej, tym lepiej.

57. Instagram
Bardzo lubiana przez użytkowników platforma społecznościowa. Podstawą formą komunikacji są tu zdjęcia, na które możesz nakładać specjalne filtry. Dodatkowo publikować możesz krótkie filmy aktywne przez 24 godziny na Instagram Stories oraz prowadzić transmisję na żywo.

58. Facebook
Największa i najważniejsza platforma społecznościowa. Facebook daje ogromne możliwości: możesz tworzyć sieci, grupy, dzielić się wiadomościami, wydarzeniami oraz zdjęciami. Masz do dyspozycji profil prywatny oraz fanpage. Ten ostatni przeznaczony głównie dla firm – wykorzystywany jest do poszukiwania nowych klientów, prezentowania produktów czy budowania wizerunku. Podstawowe narzędzie dla każdego biznesu.

59. Workplace
Usługa skierowana do firm i organizacji, dla których Facebook to za mało do prowadzenia biznesu. To centrum komunikacyjne, ułatwiające porozumiewanie się współpracowników. W zależności od zapotrzebowania możesz korzystać z kilku rodzajów planu usługi: Workplace Standard, Workplace Essential (bezpłatnie), Workplace Advanced, Workplace Enterprise. Ze względu na dodatkowe funkcje i udogodnienia – płatne.

60. Twitter
Kolejne medium, chyba najmniej u nas popularne. Jego atut to dużo wartościowych treści, najczęściej branżowych. Odpowiedni kanał dla blogerów, ale też dziennikarzy czy polityków. Aktywność sprowadza się do publikowania krótkich tweetów (wpis musi mniej niż 280 znaków), obserwowania ważnych dla nas osób czy firm. Dobrze jest też włączać się w dyskusje i wymieniać opinie. Do dyspozycji 5 form reklam.

61. YouTube
Kolejny po Facebooku ważny kanał social media, na którym bezpłatnie tworzysz, udostępniasz i dzielisz się treścią. Jego misją jest „zaprezentuj się całemu światu”.

Narzędzia Wirtualnej Asystentki do planowania postów
62. Hootsuite
To narzędzie służy głównie do zarządzania aktywnością w social mediach. Dzięki niemu poznasz jakie treści, dotyczące twojej działalności najbardziej interesują użytkowników. Dzięki Hootsuite możesz też zaplanować i publikować posty. Przez pierwsze 30 dni możesz korzystać z wersji darmowej.

63. RecurPost
Jeżeli interesuje Cię automatyczne dodawanie postów na wielu kanałach społecznościowych i to w tym samym czasie, to zapoznaj się z tym bardzo ciekawym narzędziem. RecurPost generuje cotygodniowe raporty, dodatkowo zaopatrzone jest w funkcję ponownego publikowania postów, która eliminuje konieczność tworzenia nowych treści. W wersji standardowej dostępne za darmo.

64. Planoly
Jeśli planujesz swoją działalność na Instagramie, musisz poznać to narzędzie. Będzie pomocne przy planowaniu postów. Dodatkowo ułatwi analizę statystyk profilu, umożliwi moderowanie i udzielanie odpowiedzi na komentarze. W wersji darmowej możesz udostępnić 30 postów na miesiąc. Przydatna funkcja automatycznego udostępniania postów jest w wersji płatnej.

65. Creator Studio
Creator Studio to narzędzie umożliwiające i ułatwiające skuteczne planowanie oraz publikowanie postów na Facebooku i Instagramie. Zdecydowaną zaletą tego narzędzia jest łatwość przełączania się między dwoma profilami. Wszystkie dane stron, którymi zarządzasz znajdziesz teraz w jednym miejscu.

66. Buffer
Darmowe i pomocne narzędzie do zarządzania różnymi kontami mediów społecznościowych w jednym miejscu. Umożliwia planowanie postów na Facebook, Twitter, Instagram czy YouTube. W wersji darmowej możesz podpiąć do 3 kont i publikować do 10 postów. Podpowiada popularne tematy w danej branży, co pozwala tworzyć jeszcze bardziej atrakcyjny content.

Narzędzia Wirtualnej Wirtualnej Asystentki, służace jako banki zdjęć i ikon
67. Unsplash
Jest to jeden z najlepszych darmowych stocków ze zdjęciami. Możesz tu znaleźć wiele unikatowych fotografii bez obawy o prawa autorskie, gdyż wszystkie udostępnione są na licencji CC0.

68. Kaboompics
Bogaty zasób darmowych zdjęć do użytku prywatnego oraz komercyjnego zgodnie z licencją CC0. W banku zdjęć Kaboompics znajduje się ponad 850 fotografii w wysokiej jakości o bardzo różnorodnej tematyce.

69. Pixabay
Kolejny darmowy bank zdjęć.

70. Pexels
I jeszcze jeden darmowy bank zdjęć.

71. AllTheFreeStock
Kolejne miejsce, gdzie możesz znaleźć ładne zdjęcia, wideo, ikony, fonty, mockup’y, a nawet muzykę za darmo i wykorzystać na swoje potrzeby. Koniecznie sprawdź.

72. Depositphotos
Jedno z największych obecnie kolekcji zdjęć czy materiałów wideo. Nowa, ale dobrze rozwijająca się platforma. W ofercie możesz nabyć materiały na licencji royalty – free (zgodnie z zasadami licencji płacisz jednorazowo za dożywotnią licencję). Warto wiedzieć, że możesz skorzystać z darmowego abonamentu na próbę – przez 7 dni, pobierając do 5 plików dziennie.

73. Iconmonstr
Serwis oferujący darmowe ikony do pobrania – wszystkie stworzone przez jednego autora, co powoduje, iż są spójne graficznie. Obecnie w ofercie blisko 4500 ikon.

74. Coolors
Każdy wie, iż dobrze dobrana kolorystyka znacznie poprawia wygląd strony. Dlatego, jeśli zależy Ci na ładnym, estetycznym wyglądzie swojej witryny, skorzystaj z tego darmowego narzędzia do tworzenia palety barw.

Narzędzia Wirtualnej Asystentki do monitorowania mediów
75. Hotjar
To narzędzie monitorujące zachowanie użytkowników na Twojej witrynie. Dzięki niej dowiesz się co właściwie robią odwiedzający Twoją stronę, co ich interesuje, gdzie klikają. Mając taką wiedzę lepiej dopasujesz układ i treści do wymagań klientów i wyeliminujesz błędy. Usługa płatna – ceny zaczynają się od 29€/miesiąc.

76. Newspoint
Polskie narzędzie służące do monitorowania mediów społecznościowych, internetu i prasy. Pomaga analizować wzmianki na wybrany temat, a także analizować trendy u konkurencji. Narzędzie płatne – ceny zaczynają się od 89 zł na miesiąc.

77. SentiOne
Narzędzie do zarządzania wizerunkiem marki, a także monitorowania internetu i mediów społecznościowych. Wykorzystujemy do analizy dyskusji w sieci, dzięki temu jesteś na bieżąco ze wszystkimi opiniami, jakie dotyczyć marki Twojego klienta. Narzędzie bada liczbę opinii, płeć komentujących oraz kanał na którym wydana była opinia. Narzędzie opłacane według indywidualnej wyceny.

78. Sotrender
To narzędzie pokaże Ci jak wypadasz na tle konkurencji. Służy do analizy mediów społecznościowych, takich jak Facebook, Instagram, YouTube czy Twitter. Umożliwia tworzenie grup porównawczych oraz monitoring konkurencji. Sporządza raporty dotyczące popularności i trendów. Do wypróbowania do 14 dni za darmo.

79. NapoleonCat
Narzędzie do analizy i monitoringu działalności na profilach i stronach Instagrama, Facebooka, Twittera i YouTube. Bada nie tylko treści, ale i aktywność użytkowników, sprawdza również liczbę obserwujących czy zasięg postów. NapoleonCat pomoże Ci zbudować strategię marketingu w mediach społecznościowych. Dzięki niemu zidentyfikujesz najpopularniejsze treści i najlepszy czas do publikowania postów. Do 14 dni za darmo.

80. Google Analytics
Proste w obsłudze narzędzie internetowe, służące analizie statystyk serwisów www. Usługa bezpłatna i dostępna dla każdego posiadacza konta Google, których witryny odwiedzane są mniej niż 5 milionów razy. Pomaga pozyskać dane na temat użytkowników wchodzących na Twoją stronę (są to min. informacje o demografii, częstotliwości odwiedzin, a także skąd trafiają dani użytkownicy itp.).

Narzędzia Wirtualnej Asystentki z zakresu bezpieczeństwa danych
81. Lastpass
Aplikacja, dzięki której masz dostęp do osobistej bezpłatnej bazy służącej m.in. do bezpiecznego przechowywania haseł online. Program obsługuje wszystkie dostępne przeglądarki. Aplikacja w wersji podstawowej jest bezpłatna.

82. 1Password
Aplikacja gromadząc hasła wykorzystywane w systemie Windows. Jest to również narzędzie chroniące dostęp do komputera. Podobnie jak Lastpass, aplikacja obsługuje większość przeglądarek internetowych. Istnieje możliwość przetestowania programu przez 30 dni za darmo.

83. Autenti
Platforma do autoryzacji dokumentów w internecie. Dzięki temu narzędziu podpiszesz swój dokument przez internet (na smartfonie, tablecie czy laptopie) bez względu na to, czy jesteś w biurze, domu czy pociągu. Bez zakładania konta, bez oprogramowania i za darmo (do 5-ciu dokumentów miesięcznie).

Narzędzia Wirtualnej Aystentki do marketingu internetowego
84. Manager reklam
Jest to narzędzie, dzięki któremu można wyświetlać reklamy w mediach społecznościowych typu: Facebook, Instagram, Messenger lub Audience Network. Pozwala on tworzyć reklamy, zarządzać miejscem i czasem emisji, jak i monitorować wyniki kampanii. Posiada on kilka opcji, które są podzielone na określone sekcje, tj.: tworzenie i zarządzanie, badania i raporty, zasoby, plan i ustawienia.

85. Linktree
Jest to aplikacja webowa, która pozwala Ci stworzyć prostą stronę internetową, na której dodajesz linki do wszystkich miejsc, do których chcesz żeby trafił Twój klient. Pomocna w tworzeniu BIO. Dzięki tej aplikacji możesz umieścić więcej niż jeden link. Jest to darmowa aplikacja.

86. Landingi.com
Jest to platforma do tworzenia stron lądowania (landing page) czyli specjalnych stron, na których klient po zostawieniu swojego adresu e-mail i imienia zapisuje się na konkretne wydarzenie. Platforma posiada edytor drag and drop, czyli przeciągnij i upuść, w którym w bardzo prosty sposób można zaprojektować strony strony lądowania, pop-upy, lejki sprzedażowe czy strony internetowe. Na platformie tej znajduje się aż trzysta szablonów, które są dostosowane do różnych branż. Każdy projekt można zintegrować z MailChimp, Zapier, HubSpot, lub Sales Force. Sama platforma umożliwia tworzenie rozwiązań, dzięki którym możesz zwiększyć konwersację, generować leady, zbierać polubienia bądź sprzedawać produkty.

87. Leadpages
Jest to platforma do tworzenia stron lądowania. Posiada specjalne szablony, dzięki którym w szybki sposób można stworzyć swoje landing pages. Działa na zasadnie drag and drop, czyli przeciągnij i upuść. Można samemu dodawać bądź zmieniać elementy. Jest to bardzo intuicyjna platforma. Umożliwia utworzenie swojej strony lądowania nawet w dziesięć minut, a na stronie możesz znaleźć wszystkie wskaźniki, jakie są nam potrzebne. Platforma jest płatna, ale daje możliwość wypróbowania jej za 14 dni za darmo.

Narzędzia Wirtualnej Asystentki do przechowywania danych w chmurze
88. Dropbox
Jest to usługa świadczona przez Dropbox, która polega na udostępnianiu przestrzeni dyskowej na serwerach, które znajdują się w tej firmie. Przeglądanie, wysyłanie czy pobieranie danych jest możliwe poprzez przeglądarkę dedykowaną, która należy zainstalować na komputerze lub zwykłą przeglądarkę. Usługa ta jest darmowa do 2 GB zajętego miejsca na serwerze. Jeżeli zależy Ci na większej przestrzeni wymagana jest opłata lub skorzystanie ze specjalnych ofert. Możesz między innymi zaprosić do korzystania z Dropboxa nowego użytkownika, dzięki czemu otrzymasz dodatkową darmową przestrzeń. Samym zapraszaniem użytkowników można zwiększyć przestrzeń dyskową aż do 16 GB. Dropbox używany jest głównie do synchronizowania plików między komputerami i przechowywania kopii zapasowych. Przydaje się także podczas synchronizacji haseł.

Narzędzia Wirtualnej Asystentki do analizowania potrzeb użytkowników
89. Typeform
Jest to szybkie i proste narzędzie do tworzenia formularzy online. Zawiera bardzo dużo możliwości, a formularze wyglądają bardzo dobrze zarówno na komputerze, telefonie bądź tablecie. W formularze utworzone dzięki Typeform można wplatać swoje działania marketingowe. Program ten umożliwia Ci użycie swojego logo jako tła formularza, dopasowania kolorów do swojej strony internetowej lub użycia sloganów z Twoich materiałów biznesowych. Narzędzie to podzielone jest na sekcje, które umożliwią Ci wybranie tej odpowiedniej i przetestowaniu jej jako zwykły użytkownik. Jest to pomocne przy projektowaniu własnego formularza. Typeform można używać do tworzenia feedbacku, ankiety bądź sondy.

90. Bit.ly
Jest to jeden z najpowszechniejszych mechanizmów, który pozwala na skracanie długich adresów stron internetowych. Oprócz skracania i customizowania linków posiada też bardzo ciekawe inne funkcje m.in. dashboard ze statystykami. Zaznaczając opcję top performing możesz sprawdzić listę najczęściej odwiedzanych linków w ciągu ostatnich 30 dni. Ta opcja sprawdza się w momencie, kiedy chcesz określić marketingową skuteczność treści. Za pomocą Bit.ly zmierzysz efektywność Twojego Instagrama (dzieki niemu zobaczysz liczbę kliknięć w link akurat z tego źródła).

91. Brand24
To platforma, która umożliwia monitorowanie internetu. Pozwala na wyszukiwanie informacji na Twój temat, na temat Twojej marki, bądź produktu w internecie. Dzięki Brand24 można mierzyć natężenie szumu tzw. „buzz”, który pojawia się wokół danej marki, słowa kluczowego bądź produktu. Dane są na bieżąco zbierane i przechowywane od momentu rozpoczęcia monitoringu. Bardzo ciekawą opcją jest możliwość obsługi klientów znajdujących się na platformach społecznościowych, czyli na Blio, Tweeter, czy Facebook. Brand24 powiadamia o nowych dyskusjach, jakie pojawiają się w tego typu social mediach na temat konkretnej marki. Jest to również źródło analiz i raportów, dzięki którym świetnie do wzmocnisz pozytywny wizerunek marki klienta.

Narzędzia Wirtualnej Asystentki pomocne w organizacji
92. Google Calendar
Jest to kalendarz ścienny stworzony z e-papieru. Daje możliwość wglądu do terminarza i dostępności w wybranych dniach i godzinach. Google Calendar to jedno z rozwiązań firmy Google, dlatego należy zalogować się na konto Google, by móc z niego korzystać. Współpracuje on ze wszystkimi przeglądarkami i daje możliwość udostępnienia go na telefonie, tablecie lub komputerze. Google Calendar umożliwia utworzenie konkretnych wydarzeń i wpisywanie ich w e-kalendarz. Ciekawą opcją jest automatyczne pobieranie wydarzeń z Gmaila. Google Calendar możesz udostępnić innym osobom, dzięki temu będą one miały wgląd do różnych wydarzeń. Nie przeoczą ich, bo otrzymają powiadomienia.

93. Calendly
Jest to narzędzie do umawiania wielu spotkań. Daje możliwość wglądu do terminarza i dostępności w wybranych dniach i godzinach, a odbiorca w szybki sposób może wybrać dogodny dla siebie termin spotkania. Jeżeli potrzebujesz jakichś dodatkowych informacji, możesz umieścić odpowiedni formularz z pytaniami. Oprócz współpracy z Kalendarzem Google jest w nim możliwość wyboru integracji z iCloud, Outlook, lub Office 365. Ponadto, jeżeli dany odbiorca wybierze konkretny termin, nie ma możliwości jego zmiany, można go jedynie anulować. Po umówieniu każda ze dwóch stron otrzymuje maila z informacją o spotkaniu. Możesz osadzić go na stronie internetowej.

Narzędzia Wirtualnej Asystentki do prowadzenia sklepu internetowego
94. Shoplo
Jest to platforma e-commerce, która oferuje trzy narzędzia: sprzedaż wielokanałową, platformę do rozmów z klientami, oraz sklep internetowy. Jest to platforma bardzo prosta w obsłudze – posiada przejrzysty panel administracyjny. Godne uwagi jest to, że do tego panelu możesz dodawać różne aplikacje i integracje (np. integracja z Allegro, sklepem na Facebooku, porównywarkami cen, płatnościami elektronicznymi). Daje możliwość podpięcia systemów wysyłki SMS, newslettera Freshmail i reklam na Google AdWords. Opłaty za korzystanie z Shoplo wahają się od 49 zł do 299 zł netto miesięcznie, bądź 45-255 zł przy płatności rocznej.

95. Shoper
Jest to gotowe oprogramowanie dla przedsiębiorców, którzy działają w branży e-commerce, inaczej mówiąc posiadają sklep internetowy. Oprogramowanie to obsługuje cały proces sprzedażowy od przyjęcia zamówienia po wysyłkę towaru, aż po rozliczenie księgowo-magazynowej. Razem z oprogramowaniem dostarczane są narzędzia do promocji sklepu, zapewnienia bezpieczeństwa oraz opcje personalizacji. Atutem Shopera jest to, że nie wymaga on znajomości kodu HTML. Oprogramowanie posiada ponad 250 funkcji, które ułatwiają zarządzanie e-biznesem. Posiada on gotowe szablony graficzne, które można personalizować. Ma on również wewnętrzny system płatności elektronicznych, który obejmuje przelewy Blik, Google Pay, przelewy tradycyjne oraz karty płatnicze. Kolejnym plusem jest jego integracja z serwisami takimi jak Facebook, Allegro, Ceneo lub nawet z firmami kurierskimi InPost, Apaczka i Poczta Polska. Shoper oferuje również mechanizm powiadomień mailowych, program lojalnościowy aplikacji na smartfony z możliwością monitorowania sklepu przez całą dobę. Oprogramowanie jest płatne, ale daje możliwość przetestowania go za darmo przez 14 dni.

Narzędzia Wirtualnej Asystentki do wystawiania faktur
96. Fakturownia
Jest to prosty system do wysyłania faktur. Można łączyć ją z internetowymi systemami płatności automatycznych, do których zalicza się PayPal, DotPay, Przelewey24 bądź PayU. Oprogramowanie umożliwia generowanie raportów kasowych, raportów dotyczących sprzedaży rozbitej na dzień, miesiąc lub sumy sprzedaży. Ciekawą opcją jest wystawianie faktur w języku angielskim, niemieckim, hiszpańskim, francuskim, włoskim, a nawet czeskim. W Fakturowni można wystawiać też faktury dwujęzyczne, co działa na korzyść tego oprogramowania. Ważną rzeczą jest fakturowanie we wszystkich walutach świata, które są automatycznie przeliczane na kurs NBP. Każda faktura jest uporządkowana poprzez oznaczenie jej statusu jako wysłana, opłacona lub zaległa. Łatwo wystawisz tutaj wszystkie typy dokumentów, zaczynając od paragonu, aż do dokumentu proforma.

97. iFirma
Oprogramowanie, które pozwala na samodzielne tworzenie Księgi Przychodów i Rozchodów, ewidencji sprzedaży, kosztów, podatku Vat, lub Ewidencji Przychodów Zryczałtowanych. iFirma stworzona została głownie z myślą o małych przedsiębiorcach. Można zintegrować ją z Allegro, jak i popularnymi sklepami internetowymi, takimi jak: Shoper, PrestaShop czy Shoplo. Ponadto, plusem tego oprogramowania jest integracja z bazą GUS, która niewątpliwie ułatwia wystawianie faktur. Dzięki niej wystarczy wpisać NIP kontrahenta, a reszta danych uzupełni się automatycznie. Kupując iFirmę masz do wyboru trzy pakiety. Pierwszy pakiet, czyli program do wystawiania faktur kosztuje 12,50 miesięcznie. Drugi, czyli księgowość internetowa, w odróżnieniu od poprzedniego posiada wsparcie rozliczeń i rozlicznie PIT/ZUS/VAT, i JPK, kosztuje 37,50 miesięcznie. Trzeci pakiet to biuro rachunkowe, wyróżnia się tym, że ma dedykowaną księgową – kosztuje 99 zł miesięcznie.

98. Szybkafaktura.pl
Intuicyjny program do wystawiania faktur, obsługi magazynu lub prowadzenia księgowości przez internet. Dedykowany jest mikro i małym przedsiębiorcom, dlatego oferuje ułatwienie w prowadzeniu biznesu. Aby wpisać dane osoby, na którą wystawiamy fakturę, wystarczy wpisać numer NIP, a pozostałe dane automatycznie zostaną uzupełnione. Wystawiony plik można bezpośrednio wysłać na adres mailowy lub zapisać w formie pliku PDF, a w razie konieczności ponownego wprowadzenia danych zapisują się one w bazie kontrahentów, towarów i usług. Ciekawą opcją jest z pewnością rozpoznawanie dokumentu za pomocą skanu dokumentów, co przyczynia się do skrócenia procesu wprowadzenia ich do systemu. Narzędzie to posiada system automatycznej wysyłki przypomnień mailowych do kontrahentów, którzy zalegają z płatnościami, dlatego warto się nim zainteresować. Istnieje też możliwość ustawienia faktury cyklicznej, która w szybki sposób automatyzuje generowanie i wysyłkę sporządzonych faktur.

Narzędzia Wirtualnej Asystentki do obsługi płatności internetowych
99. PayU
Należy do najpopularniejszego systemu e-płatności w Polsce, dzięki któremu płacisz za pomocą linka. Jest to metoda, stworzona przez instytucje bankowe wraz z podmiotami odpowiedzialnymi za rozwój technologiczny, która z pewnością ułatwia i przyspiesza proces robienia zakupów. Aby zapłacić przez PayU, po wybraniu towaru należy wybrać sposób wysyłki i przystąpić do płatności. Po wybraniu PayU zostaniesz automatycznie przeniesiona do strony, w zwiazku z tym będziesz mogła wybrać dany bank, aby zrealizować transakcję oraz zalogować się do banku i potwierdzić tę transakcję. Banki nie obsługujące płatności PayU to: Bank Pocztowy, Lion’s Bank, Plus Bank, Raiffeisen Polbank oraz Nest Bank. PayU należy do Krajowych Instytucji Płatniczych i jest monitorowane przez Komisję Nadzoru Finansów.

100. PayPal
Jest to system, który oferuje konto internetowe, dzięki któremu można w łatwy sposób wysłać pieniądze z różnych źródeł, np. rachunku bankowego lub karty kredytowej do dużego grona odbiorców bez konieczności udostępnienia swoich danych finansowych. PayPal założony został w 1998 roku, a jego twórcami byli: Elon Musk, Ken Howery, Max Levchin, Luke Nosek oraz Peter Thiel. Na samym początku służył jedynie do przesyłania pieniędzy za pomocą telefonu komórkowego lub pagera, natomiast właśnie pojawienie się w internecie zapewniło mu popularność. W 2002 roku PayPal został kupiony przez eBay, gdzie zmienił się w dotychczasowy system płatności. Podczas zakładania konta podajesz swoje dane tylko raz, a kiedy dokonujesz kolejnych płatności, wystarczy się tylko zalogować. Dla kupujących jest to system darmowy.

101. Przelewy24
Są to międzynarodowe przekazy online. Platforma oferuje wiele możliwości sfinalizowania zakupów, m.in.: przelewy i przekazy bankowe, usługa MasterPass, e-Raty, płatności mobilne, płatności walutowe, terminale POS, SMS premium, Blik, karty płatnicze, takie jak Visa Classic, Visa Electron PBK, JCB, American Express. Usługa monitorowana jest przez Komisję Nadzoru Finansowego, dlatego jest godna zaufania. Warto pamiętać, że Banki Lion’s Bank i Noble Bank, to banki, które nie obsługują tych przelewów.

Jakie wrażenia? Które narzędzia Wirtualnej Asystentki najbardziej Ci się spodobały? Wirtualna asysta może wydawać się trudnym zawodem, ponieważ na starcie jest masa rzeczy do ogarnięcia. Nie martw się, to nie jest tak, że wszystko musisz umieć od razu. Przeczytaj recenzję mojego e-booka, w którym krok po kroku opisuję jak zostać profesjonalną Wirtualną Asystentką.